Voorwoord van de voorzitter

9-12-2008  |

8 December 2008,

Beste MHC Vianen leden,

Nu, vlak voor het einde van het jaar is er weer wel wat te vertellen. MHC Vianen bruist, dus er gebeurt altijd wel wat.

Afgelopen woensdag is Sinterklaas weer op de hockey club geweest en heeft de jongste jeugd en de benjamins bezocht. Fanatiek is er gezongen door de jeugd en Sinterklaas heeft er weer veel na zich toe geroepen. In een heerlijke atmosfeer verliep de avond weer als van ouds. Dit keer wil ik, namens het bestuur, Nicolette van Oort in het bijzonder, hartelijk danken voor de vele jaren waarin zij het Sinterklaas feest heeft georganiseerd. Vanaf de brief schrijven of de Sint weerbereid was te komen tot het uitzwaaien van de Sint, zij wist van minuut tot minuut dat het goed ging verlopen.

Nicolette, hartelijk bedankt, het was super wat je al die jaren hebt gedaan.

Noch een inhaalweekend en de winterpauze gaat van start en ligt de competitie stil tot het inhaalweekend van 28 februari. Op 8 maart gaat de competitie officieel weer verder. Ieder team weet waar die staat, meer dan de helft zit er op. Er zijn teams die besloten hebben gedurende de winterstop door te spelen, andere genieten de winterpauze. De afgelopen weekend was het winters weer dat er toe heeft geleid dat er veel wedstrijden zijn afgelast. De T.C., Arien Pons, stond al heel erg vroeg op het veld om het te keuren. Als commissaris moet je dan de beslissing nemen om het hele programma af te lassen of door te laten gaan. Geen makkelijke beslissing want je doet het zelden goed, in de ogen van de ander.

Als dan later op de dag blijkt dat het zonnetje het veld snel heeft ontdooid, dan heb je het fout gedaan. Komt een team voor niets op het veld omdat het bevroren is, dan is het ook niet goed. Nog vervelender wordt het als een team vindt dat er gespeeld kan worden en het andere team weigert omdat het te gevaarlijk is. Kortom, op dit moment blijkt de winterstop een goede zaak.

De winterpauze wordt dit keer ook gebruikt om het clubhuis te vernieuwen. De facilitaire dienst, onderleiding van Hans van Duyne, gaat weer aan de slag. Het interieur wordt compleet vernieuwd zodat het bij de start van de 2e helft van het seizoen er allemaal weer goed bijstaat.

Rest mij jou en je familie, namens het hele bestuur, heerlijke fijne kerstdagen te wensen en een goede start in het nieuwe jaar 2009. We zien elkaar weer in het nieuwe jaar.

Met vriendelijke groet,

Dominic Leijten