Uitspraak hoger beroep

19-2-2023  |
Beste leden,

Na meer dan 5 jaar is er eindelijk een einde gekomen aan de civiele rechtszaak die MHC Vianen tegen een oud-voorzitter (2010 - 2016) voerde vanwege verduistering van een aanzienlijk geldbedrag uit de verenigingsfinanciën.

Op 14 februari 2023 heeft de meervoudige kamer van het Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden in hoger beroep uitgesproken dat de ex-voorzitter veroordeeld is tot betaling van een bedrag van ruim 84.000 euro, vermeerderd met wettelijke rente sinds 28 augustus 2017, plus een bedrag van 27.000 euro aan proceskosten, aan MHC Vianen.

Met deze uitspraak sluiten we een hele lange periode van gesprekken, onderzoeken, verhoren en zittingen af en hopen we vanaf nu weer volop naar de toekomst van MHC Vianen te kunnen gaan kijken.

We willen een ieder die ons - op welke manier dan ook - gedurende deze periode heeft bijgestaan van harte danken!

Bestuur MHC Vianen