Wedstrijdverslag Heren 1 MHC Vianen, 30-3-2014

31-3-2014  |

Eén zwaluw maakt geen zomer

De Vianen hockey heren hebben ook hun winst van vorige week niet door kunnen zetten. In een op zich goede wedstrijd was Krimpen voor de tweede keer te sterk.

Op een slecht veld probeerden de heren uit Vianen het initiatief te nemen maar het tempo was te laag om uitgespeelde kansen te creëren. Uit één van de gevaarlijke tegenstoten maakte Krimpen de 1-0.

Winstpunt van de afgelopen weken was dat Vianen het koppie niet liet hangen, en ook deze week schudde de heren van Vianen alle schroom van zich en maakte zij de verdiende 1-1. De thuisploeg bleef echter gevaarlijk en wist opnieuw te profiteren van balverlies op het middenveld en scoorde nog voor rust.

Na rust was het duidelijk dat de heren van Vianen niet van plan waren om de drie punten in Krimpen achter te laten. Door in een hoger tempo te spelen, en met verzorgd spel, werd direct een veldoverwicht gecreëerd waarbij er kansen waren om gelijk te komen. Helaas was het wederom Krimpen dat het doel wist te vinden en uit een corner de 3-1 liet aantekenen. Het bleef ook na deze treffer Vianen dat de aanval koos en op zoek ging naar een doelpunt. Deze viel zelfs in een ondertal situatie waarna de Vianen heren nog een tandje bij zetten op jacht naar de gelijkmaker. Ongeconcentreerd spel van de Vianen heren die zelf volop kansen onbenut lieten om gelijk te maken leidde echter tot de 4-2 in de 65e minuut waarna de wedstrijd was gespeeld. Ondanks het verlies vertrokken de Vianen heren met vertrouwen uit Krimpen op weg naar de volgende wedstrijd.