Heren 1 en Dames 1 Vianen kansloos ten onder

21-3-2014  |

Zowel het Heren 1 als het Dames 1 team hadden afgelopen weekend een sterke tegenstander. Heren 1 trad aan tegen de nummer 1 van de competitie, Ypenburg, en leed een pijnlijke nederlaag. Dames 1 speelde tegen Tempo ’34 een lekkere partij maar verloor uiteindelijk met 0-4.

Verslag Heren 1

Na het onnodige verlies van vorige week was de opdracht van trainer/coach Erik Schreuder deze week om de tegenstander te dwingen hard te werken voor een overwinning. Hiervoor werd opnieuw gekozen voor een tactiek van vroeg druk zetten en compact met de linies tegen elkaar aan te spelen.

Compliment was dat in het begin de heren uit Vianen de opdrachten goed uitvoerden en sterk uit de startblokken kwamen. Dit resulteerde in een aantal mogelijkheden en kansen in de eerste 10 minuten van de wedstrijd. Helaas lukte het niet om dit spel te belonen met de op dat moment verdiende 1-0. De kwaliteit van de Ypenburg heren bleek toen zij uit de eerste echte kans het openingsdoelpunt maakten. De koploper bleek sterker en slimmer in het duel, waardoor snel na elkaar 4 doelpunten voor Ypenburg vielen. Het vertrouwen was hierna ver te zoeken en de koppies gingen hangen waardoor uiteindelijk de Ypenburg Heren konden uitlopen naar een grote uitslag.

Verslag Dames 1

Dames 1 van MHC Vianen moesten aantreden tegen de nummer 2 van de competitie, Tempo ‘34. Duidelijk was dat er hard gewerkt moest worden in deze wedstrijd en dat het zeker niet makkelijk zou zijn om te scoren. Opdracht was daarom ook om lekker te hockeyen en het eigen spel te spelen. In de eerste helft bleven de dames redelijk op de been en vochten ze wat ze waard waren. Het mocht niet baten dat de dames met een achterstand de rust in gingen. Tempo '34 was te sterk en scoorde 4 maal. Toch heeft Vianen een lekkere wedstrijd gespeeld. Gelukkig was onze keepster zeer goed op dreef en weerde vele kansen af. Daarom was zij de ‘Vrouw van The Match’.