G-Hockey bij HC Houten

5-12-2016  |

Als M.H.C. Vianen bieden wij geen G-hockey aan. HC Houten doet dat echter wel, en dat ondersteunen wij van harte. Wij onderschrijven dan ook de uitgangspunten van het G-hockey, zoals ‘Hockey is voor iedereen, niemand uitgezonderd’ en ‘gewoon wat gewoon kan, aangepast wat aangepast moet’.

G-hockey in Houten

Iedere zaterdagochtend is een enthousiaste groep G-hockeyers actief op de hockeyvelden van HC Houten. Van 10.15 – 11.15 uur hockeyen inmiddels 14 hockeyers met veel plezier. Dit zijn kinderen/jongeren vanaf 8 jaar met een verstandelijke beperking of zij die (zeer) moeilijk lerend zijn. Ook kinderen met een stoornis in het autistisch spectrum of vanwege een andere beperking (bijv. doofheid, spraakstoornis, ADHD) zijn van harte welkom.

'Gewoon wat gewoon kan, speciaal wat speciaal moet'

Het motto  van de trainingen  luidt: ‘gewoon wat gewoon kan, speciaal wat speciaal moet’. Het doel is om spelenderwijs de basisvaardigheden van hockey aan te leren. Behalve hockeyen staan deze trainingen  ook in het teken van samen bewegen en spelletjes doen. Hierbij ligt het accent  op spelplezier en vertrouwen in eigen kunnen en mogelijkheden. Het accent ligt niet op de beperking. Alles is er op gericht om de spelers binnen hun mogelijkheden, plezier in een (team) sport te laten ervaren. Daarnaast doen we mee met de competitie en spelen wedstrijdjes in de regio.

De trainingen en wedstrijden worden begeleid door goed opgeleide en enthousiaste trainers.

Interesse?

Wanneer uw kind interesse heeft in hockey, biedt HC Houten drie gratis trainingen aan. Deze trainingen zijn bedoeld om uw kind kennis te laten maken met hockey en om de trainers te laten kijken of hockey geschikt is voor uw kind. Veilig kunnen omgaan met een stick is bijvoorbeeld een belangrijke voorwaarde. Na deze drie trainingen zullen we even kort terugkijken op de gezamenlijke ervaringen en bespreken hoe we verder gaan.

Meer informatie staat in deze link: http://www.hchouten.nl/site/default.asp?Option=2502&stcname=ghockey_wanneer_beginnen_we

Wanneer u nog vragen heeft of u of uw kind wilt aanmelden, kunt u contact opnemen via de mail: [email protected] of bellen met Leo Burger, tel. 06 53 32 30 42.