Heren I Kampioen

1-6-2015  |

Groot feest was het zondag bij MHC Vianen. Paradepaardje Heren 1 is na een spannend seizoen kampioen geworden. Het team van Hoevelaken werd met 5-0 verslagen en omdat directe concurrent Spitsbergen verloor, is Vianen niet meer in te halen.

Het heren 1 team promoveert naar de derde klasse. Voorzitter Peter Beumer: "Omdat de meeste verenigingen die uitkomen in de derde klasse al beschikken over een waterveld, zijn we des te blijer met het feit dat zo’n veld hier ook deze zomer wordt aangelegd.” Handhaving in de derde klasse is volgens hem goed mogelijk, ook omdat het hele team het komend seizoen bij elkaar blijft.

Drukte van belang
Op de laatste thuisdag van de hockeycompetitie, vindt ook altijd de huldiging plaats van alle kampioenen van het afgelopen seizoen.  In en rond het clubhuis aan de Clarissenhof was het daarom ondanks de regen een drukte van belang.  Veel ouders waren meegekomen met hun kinderen en keken samen naar de wedstrijd van de heren en luisterden de huldiging op. Een grote groep spelers van het oude Heren 1 dat ooit tweede klasse speelde, was gekomen om het huidige herenteam aan te moedigen en kampioen te zien worden.

Zeven teams gehuldigd
Maar liefst zeven teams van MHC Vianen werden gehuldigd als kampioen. Alle spelers kregen een medaille en voor het hele team was er een mooie beker. De teams die in de zaal kampioen zijn geworden, zijn: Meisjes A1, Meisjes B1, Meisjes C1,  Jongens A1, Jongens C1 en Jongens D1. Heren 1 werd kampioen op het veld.