Selecties Hockeyseizoen 2015-2016 #2 BELANGRIJK

12-5-2015  |
Beste ouders en speelster,

Naar aanleiding van de e-mail over de aangekondigde selecties voor de nieuwe meisjesteam voor de D-, C-, B- en A-jeugd nog twee belangrijke mededelingen.

1. Wijziging tijden van selecties op de dinsdagen en donderdagen:

Dinsdag 12 mei trainingsvormen

Dinsdag 12 mei om 18:00 uur tot 19:15 uur – speelsters voor D teams nieuwe seizoen

Dinsdag 12 mei om 19:30 uur tot 20:45 uur – speelsters voor C teams nieuwe seizoen

Dinsdag 19 mei onderlinge wedstrijden

Dinsdag 19 mei om 18:00 uur tot 19:15 uur – speelsters voor D teams nieuwe seizoen

Dinsdag 19 mei om 19:30 uur tot 20:45 uur – speelsters voor C teams nieuwe seizoen

Dinsdag 26 mei trainingsvormen

Dinsdag 26 mei om 18:00 uur tot 19:15 uur – speelsters voor B teams nieuwe seizoen

Dinsdag 26 mei om 19:30 uur tot 20:45 uur – speelsters voor A teams nieuwe seizoen

Donderdag 28 mei onderlinge wedstrijden

Donderdag 28 mei om 18:00 uur tot 19:15 uur – speelsters voor B teams nieuwe seizoen

Donderdag 28 mei om 19:30 uur tot 20:45 uur – speelsters voor A teams nieuwe seizoen

We hebben deze tijden aangepast i.v.m. met de trainingen van Heren 1, die vooral moeten kunnen door trainen en voorbereiden op hun mogelijke kampioenschap en daarmee hun promotie naar de derde klasse.

2. Vragen over indeling selectiegroepen:

Van een aantal speelsters / ouders hebben we vragen gekregen over de indeling van de selectiegroepen en hoe dit stand is gekomen. Het is heel simpel. Net zoals elke seizoen en conform de regels van de KNHB worden de teams in het algemeen ingedeeld op basis van leeftijd (zie ook eerdere e-mail waarin dit wordt uitgelegd). Deze regels heeft MHC Vianen niet zelf verzonnen, maar de KNHB en hier moeten we ons dus aan houden. Wel hebben we met een aantal coaches alvast vooruit gekeken hoe de teamindelingen ongeveer er voor het nieuwe hockeyseizoen eruit zouden kunnen komen te zien. Maar dit moet nog wel bevestigd worden door de selecties en daarna zullen we hier en daar nog moeten 'fine tunen'.

Als een club meer meisjes heeft om één (bv meisjes A1) team in te delen, dan krijg je een tweede (bv meisjes A2) en misschien zelf een derde team (bv meisjes A3). Wanneer dit het geval is, dan zal de club selecties houden om op deze manier meisjes met een gelijke speelsterkte bij elkaar in te delen in een team. Zo krijg je een goed A3-meisjesteam, een beter A2-meisjesteam en een nog beter A1-meisjesteam. In sommige gevallen kan het zijn, dat de club in overleg met de speelster en coach besluit om de speelster vroegtijdig door te schuiven naar een hoger team ivm talent, hockeyvaardigheden, ongelukkige geboortedatum in relatie tot peildatum van de KNHB, etc. Elke club in Nederland deelt haar teams op deze manier in, omdat elke club zich aan deze KNHB-regels moet houden.

Het is eigenlijk te vergelijken met school. Je gaat elk jaar naar een hogere klas als je cijfers voldoende zijn en je ook de juiste leeftijd hebt. Een meisje van 18 jaar zal nooit in de brugklas zitten en het is niet gebruikelijk, dat een meisje van 13 jaar in 5 VWO zit. De school heeft ook regels op basis waarvan ze leerlingen indelen in klassen. Als je goed kan leren, ga je hoogst waarschijnlijk naar het VWO en als je daar wat meer moeite mee hebt dan ga je bijvoorbeeld naar HAVO of TL. Zo werkt het ook met hockey op elke vereniging in Nederland en zelfs bij elke andere sportvereniging.

Ik hoop het op deze manier voor jullie wat duidelijker te hebben uitgelegd. Heb je toch nog vragen of onduidelijkheden, schroom niet om met mij contact op te nemen.  En ook dit seizoen gaan we weer onze uiterste best doen om iedereen van jullie in een leuk en goed meisjesteam in te delen.

Met vriendelijke groeten,

TC MHC Vianen