Dames 1 maakt een super start in de zaal

24-12-2013  |

Weekend 1 levert winst en gelijkspel op

In het eerst zaalweekend moesten de dames aantreden tegen Haaskamp en Dorsteti. Tegen Haaskamp begonnen zowel de spelers als coach Arno Salemans met een gezonde spanning aan de wedstrijd. Na nog wat zoeken naar elkaar en het gevoel van de zaal, volgde de kansen zich snel op elkaar op. En vrij snel daarna konden we gelukkig gaan juichen: ‘jaaaa!!’doelpuntje nummer 1 was een feit !! (want in het veld zijn de doelpunten op een hand te tellen…). De dames konden elkaar goed vinden op dat moment en dat had als resultaat dat Haaskamp met 4-0 werd verslagen. De dames waren blij met hun eerste overwinning van het hele seizoen. Ook Arno als trainer /coach was natuurlijk trots als een pauw op de dames.

De tweede wedstrijd volgde tegen Dorsteti. Ook in deze wedstrijd kwamen de dames super uit de start blokken. Na vele kansen die helaas niet benut werden of nipt naast gingen moesten we dus na 30 min (met de billen bij elkaar) de wedstrijd met 0-0 afsluiten.

Weekend 2 winst en verlies

In de tweede week begonnen de dames weer als leeuwinnen in de zaal. De wedstrijd tegen Hoevelaken begon toch met wat spanning, na een paar leuke uitbraken mocht er nog geen doelpunt uitkomen.

Maar dat wilde niet zeggen dat de dames opgaven. Na een goede aanval was doelpunt één in de maak en was het ijs weer gebroken. Toch liep de wedstrijd redelijk gelijk op: 1-0 - 1-1. Hoevelaken rook kansen maar onze inval keepster stond haar vrouwtje goed in het doel. Bij een 3-3 werd het toch nog heel spannend, onze dames wilden van geen opgeven weten, zodat deze wedstrijd toch met een overwinning afgesloten kon worden: 5-3 winst voor Vianen.

Wedstrijd nummer 2, tegen koploper Loenen, was even aanpoten voor de dames. Loenen was zeer sterk, maar coach Arno kon alleen maar zeggen ‘dat de dames er alles aan hebben gedaan om deze wedstrijd in een mooi resultaat te laten eindigen’. Loenen scoorde 3 keer uit een strafcorner. Toch had Vianen nog mooi 1 doelpuntje kunnen maken, waarmee de eindstand 1-3 voor Loenen een feit was.