Verrassende start in de zaal voor Heren 1

21-12-2013  |

Voor de eerste zaalcompetitiedag in Amerongen stonden twee wedstrijden op het programma, tegen Haaskamp en Lelystad. Deze dag begon met onzekerheid over de kansen voor Vianen, maar eindigde met bevredigende resultaten. Vianen nam 4 van de zes punten mee naar huis.

De zaalselectie van Vianen moest het stellen zonder keeper, en besloot daarom om met vier veldspelers en een vliegende keeper te spelen. Aan het begin van de eerste wedstrijd moest Vianen het zelfs doen met slechts drie spelers, vanwege verwarring over de locatie van de wedstrijd. Tijdens de eerste vijf minuten van deze wedstrijd werd stand gehouden op de 0-0 tot het team werd aangesterkt door de arriverende teamgenoten. Tot verbazing van beide teams werd er door net spel een doelpunt gescoord voor Vianen. Dit was reden voor Haaskamp om de wedstrijd serieuzer te nemen en na fel spel kwam de stand op 2-2 te staan. Haaskamp rook bloed maar liep stuk op de steeds sterker wordende Viaanse verdediging waarna Vianen nog twee doelpunten uit snelle counters haalde met een eindscore van 4-2.

Direct aansluitend op de eerste wedstrijd was de partij tegen Lelystad. Lelystad had geleerd van het voorbeeld van Haaskamp en lette beter op de verdediging, en na tien minuten maakten zij uit een strafcorner het eerste doelpunt. Vianen herpakte zich en gaf Lelystad weinig kans om de cirkel te bereiken, waarna Vianen ook een doelpunt scoorde. Deze werd echter direct gevolgd door nog een doelpunt voor Lelystad. Vijf minuten voor het eindsignaal maakt Vianen de gelijkmaker en was de stand 2-2. Met nog vijf minuten te gaan zette Lelystad een fel offensief in, waarbij meer het meer dan eens nodig was een hoge bal te stoppen om de score gelijk te houden.

Zo bleek dat het gebrek aan een keeper gevaarlijk was bij strafcorners, maar in het veld erg veel vrijheid en zekerheid gaf. Vianen kon trots vier van de zes punten meenemen naar huis.