Vianen Heren 1 blijft met lege handen

13-12-2013  |

In de inhaawedstrijd tegen Krimpen Heren 1 is het de heren van Vianen niet gelukt de drie punten in Vianen te houden.

In de eerste helft die van beide kanten voorzichtig begon liet Krimpen het initiatief aan Vianen. Onze heren wisten duidelijk niet hoe zij de opgetrokken stelling van Krimpen moesten slechten en werden onrustig in de voorwaartse opbouw. Al een aantal malen waren de Vianen heren gewaarschuwd dat Krimpen razendsnel in de tegenaanval kon gaan maar de vierde kans werd door Krimpen daadwerkelijk doeltreffend afgerond. Na slordig dekken werd de Vianen goalie van dichtbij kansloos gelaten. Daarna ging de thuisploeg nog nadrukkelijker op jacht naar de gelijkmaker en kantelde de wedstrijd geleidelijk naar Vianen. Toch bleef ook Krimpen gevaarlijk in de tegenaanval waardoor het een boeiende wedstrijd werd. Helaas ging het op slag van rust wederom mis voor de thuisploeg toen een persoonlijke fout de 0-2 ruststand inleidde.

De rust was wederom een moment dat de Vianen heren nodig hadden om een kleine aanpassing in het strijdplan in te zetten, die in de 2e helft goed uitpakte.

Al direct na rust wist Vianen druk te houden op de verdediging van Krimpen en de aansluitingstreffer viel terecht als beloning voor hard werken.

Helaas verviel de thuisploeg daarna in dezelfde onrust en wens om te snel voorwaarts het verschil te maken. Dit leidde ertoe dat Krimpen niet alleen na 15 minuten de 3-1 kon maken na wederom een persoonlijke inspeelfout maar ook vervolgens de wedstrijd professioneel kon uit counteren.