Laatste wedstrijd voor de winterstop Dames 1

27-11-2013  |

Voor de dames van MHC Vianen was het zondag een flink stuk rijden naar Forcial in Rocanje. Dit was dan ook een goede reden om vol overgave aan de laatste wedstrijd vóór de zaalcompetitie te beginnen.

Net als de laatste twee wedstrijden begonnen de dames sterk, dit resulteerde in een aantal leuke kansen. Forcial kwam na een uitbraak in de doelcirkel en met een goed geplaatst schot verraste ze onze keepster en scoorde het eerste doelpunt, 1-0.

De dames waren wakker en lieten het er niet bij zitten. Door een mooie aanval over de rechterkant werd de bal met een mooie cross-pass naar de tweedepaal gespeeld waar Naneth Goes de bal net niet goed raakte voor de 1-1.

De tweede helft begon weer positief maar door niet aankomende passes van onze kant werd Forcial sterker. Een strafcorner van de tegenpartij werd nog geprobeerd te stoppen op de lijn maar dit mocht helaas niet baten en Vianen kwam 2-0 achter.

Aan het einde van de wedstrijd werd er een top aanval opgezet door Ingrid Schuurman, Diede Heemstermans, waardoor Kelly Steenbeek een hoog schot op doel schoot. Helaas werd deze gestopt door de keepster. Hanneke Raaijmakers was onze ‘keepster-vrouw of the match’, die als een leeuwin de ballen er weer uit hield.

Vianen verloor uiteindelijk met 2-0, maar gaat positief de zaalcompetitie in.