Mededelingen van het bestuur

6-12-2010  |

Beste hockeyvrienden,

Woensdag 1 december jl. heeft er een bestuursvergadering plaatsgevonden. We hebben afgesproken dat ik kort verslag doe van de belangrijkste onderwerpen.

Bezuiniging

Tijdens de ALV van augustus was door het toenmalig bestuur al aangegeven dat er rekening gehouden moest worden met een bezuinigingsmaatregel op “sport” door de gemeente. Voor 2011 is nu duidelijk wat dat betekent: basissubsidie wordt met 10% gekort. Dan zijn we er nog niet. Over de hele begrotingperiode moet 30% gekort worden. Hoe dat vorm gaat krijgen, is nog niet bekend. Over de hele linie heeft sportend Vianen haar protest laten horen over een bezuiniging die verder reikt dan de sport alleen.

Zelfwerkzaamheid van de vereniging is een alternatief voor werkzaamheden uitgevoerd door de gemeente. In het eerste kwartaal van 2011 horen jullie hier meer over. Wij houden ondertussen de begroting scherp in de gaten.

Clubhuis/Bar

Het clubhuis was de afgelopen maand het mikpunt van vandalisme, diefstal, en niet-toegestaan gebruik. Voor diegenen die al wat langer in de club meelopen, is dat geen verrassing: je moet nergens van opkijken, alles is mogelijk, zei men. Dat blijkt inderdaad jammer genoeg waar te zijn.

Maar we kijken niet toe!

Naast de maatregel dat de sloten en sleutels van alle deuren in het clubhuis worden vervangen, worden er nog andere maatregelen getroffen om overtreders te kunnen opsporen.

De bar wordt gebruiksvriendelijker. De tap/koelinstallatie laten we weghalen, er wordt te weinig gebruik van gemaakt. De keuken en bijkeuken worden praktischer ingericht. Er komt een makkelijk toegankelijk waterpunt in de hal, met koelkast voor cold packs. De bar wordt dan “verboden gebied voor onbevoegden”. Vrijwilligers gaan in de winterstop aan de slag!

Hockey / TC

De TC is op sterkte en doet uitstekend werk. De resultaten binnen en buiten het veld liegen er niet om. Voor alle actieve hockeyers: lees TC beleidsplan en laat je mening horen!

Sinterklaas heeft afgelopen woensdag onze jongste leden bezocht en de vereniging een cadeau gegeven. Een klok met MHC logo prijkt nu boven de bar. En wat zo mooi is, hij geeft de juiste tijd aan!

Dank aan alle vrijwilligers die onze jongste leden een heel mooie middag hebben bezorgd.

Van de Voorzitter