Voorwoord van het bestuur......de TC

15-2-2010  |

Van de TC

Een mooi gezicht zo’n wit sneeuwveld. De één (vaak de ouder) vindt het niet erg “hè hè, nog eventjes rust”, de ander (meestal het kind) baalt dat er weer niet gehockeyd kan worden. Gelukkig biedt dit koude winterweer ook genoeg andere mogelijkheden om je te vermaken, zoals schaatsen, sleeën of sneeuwballen gooien.

De afgelopen weken hebben enkele teams gebruik gemaakt van de mogelijkheid om in de zaal een uurtje met elkaar te sporten. Omdat dit alleen maar mogelijk was in de middaguren heeft niet elke trainer hier gebruik van kunnen maken. De TC is van plan om volgend seizoen gedurende de winterperiode weer eens deel te gaan nemen aan de zaalcompetitie. Dit geldt overigens alleen voor de senioren en junioren teams, want voor de jongste jeugd teams bestaat er helaas geen zaalcompetitie (eventueel wel zaalhockey trainingsmogelijkheden). Om dit te realiseren hebben we wel een aantal vrijwilligers nodig voor de coördinatie. Dus bij deze doen wij hierbij een oproep: wie het leuk vindt een zaalhockeycommissie te formeren kan contact opnemen met de TC

( [email protected] / Ariën Pons 0629217651).

Nu weer even terug naar het veldhockey. De eerste helft van de competitie is naar volle tevredenheid verlopen. Natuurlijk zijn er zaken die voor verbetering vatbaar zijn. We hebben binnen de TC te maken met allemaal vrijwilligers die naast hun dagelijkse bezigheden, zoals werk en gezin, zich ook nog eens voor 100% inzetten om te zorgen dat  ieder hockeyend lid de juiste aandacht krijgt op gebied van trainingen, wedstrijden, trainingsmaterialen etc. Zo hebben vrijwel de meeste jeugdteams 2x in de week trainen, worden er weer trainingscursussen, coachcursussen en clinics georganiseerd om onze spelers en speelsters op een nog beter en hoger niveau te kunnen trainen en coachen. Ook zijn er de afgelopen maand januari scheidsrechtercursussen gehouden om te zorgen dat ons scheidsrechter korps op peil blijft. Overigens wordt door een intensieve begeleiding van onze jonge scheidsrechters door onze scheidsrechterscommissie elke zaterdag, het niveau van het fluiten steeds hoger.

Afgelopen december is Jacqueline Simons gestopt als lid van de TC. Hierbij willen wij nogmaals Jacqueline bedanken voor haar intensieve inzet in de TC de afgelopen jaren. Jacqueline heeft de laatste  2 jaar van haar TC werkzaamheden de coördinatie van onze juniorenelftallen gedaan. Margot de Wit zal haar taken overnemen en daarnaast zijn wij binnen de TC op zoek naar één of twee nieuwe vrijwilligers voor de jongste jeugd coördinatie.

Wat betreft de resultaten van de teams in de eerste helft van de competitie het volgende. Over de gehele linie zijn deze goed te noemen. Zo handhaaft JA1 zich prima in de 3e klasse, staat MB1 bovenaan in de 3e klasse, draait MC1 zeer goed mee bovenin in de 1e klasse, doet MD1 het ook uitstekend in de 3e klasse, veegt het JD8-tal iedereen van de mat en zullen ze volgend jaar als een elftal verder kunnen groeien en echt aan de bak moeten. De nieuwe seniorenteams H2 en D2 behalen prima resultaten ondanks de onzekere start en tot slot leren de kleinsten (Benjamins) onder ons elke week weer wat nieuws van Harco, Yvette en hulptrainers MC1/JC1. De meeste overige niet genoemde teams presteren ook goed in hun competities, alleen Veteranen A, en B en Dames 1 zullen nog een stapje extra moeten zetten om tot wat betere resultaten te komen.

Tot slot.  Als het goed is hebben jullie de afgelopen maanden ook gelezen en/of gehoord dat een aantal bestuursleden stoppen of reeds gestopt zijn met hun activiteiten. Het bestuur is naarstig op zoek naar een nieuwe penningmeester, een nieuwe PR functionaris, een nieuw bestuurslid facilitaire diensten en een nieuw secretariaat. Wie wil ons helpen bouwen aan een nog bruisender, gezelliger, enthousiaster en ambitieuzere hockeyclub. We staan open voor nieuwe inspirerende ideeën en leuke en uitvoerbare plannen.

Sportieve groet

Ariën Pons

PS :  Zie de stelling op de site. Vergeet niet te stemmen hoeveel gouden medailles Sven Kramer haalt. Hij heeft er al 1!!

Jullie kunnen nog steeds mee doen. Ouders laat uw kinderen stemmen !!!. De winnaar krijgt iets leuks.