Cursus trainers, coaches en spelbegeleiders

28-8-2021  |

Beste trainers & coaches/spelbegeleiders en geïnteresseerde trainers & coaches/spelbegeleiders,

Leuk dat jullie je op deze manier voor de club inzetten of erover nadenken om je in te zetten als trainer en/of coach/spelbegeleider! Om namens de club te zorgen dat jullie de tools krijgen om een leuke en kwalitatief goede training neer te zetten, hebben we aankomend seizoen een opleidingstraject voor alle trainers en coaches/spelbegeleiders. Ook ouders die het leuk lijken om te leren een training te geven zijn van harte welkom om aan te sluiten, zodat je misschien in de nabije toekomst training kan gaan geven! Voor coachen/spel begeleiden geldt hetzelfde.

We zullen maandag 6 september 2021 van 19:30-21:30 uur starten met de eerste avond en een introductie geven over hoe het jaar er verder uit gaat zien en wat we gaan aanbieden. Vervolgens zullen er aan het begin van het seizoen nog maximaal zes avonden volgen waarin we je stapsgewijs meenemen in hoe je een goede training neerzet en hoe je goed coacht/het spel begeleidt. De avonden zullen de volgende thema’s hebben:

1. Introductie en seizoensopbouw: wat gaan we leren?

2. Technische vaardigheden en hoe ze correct aan te leren.

3. Fysieke training: wat te doen?

4. Leren coachen: observeren en analyseren. Van analyse naar training.

5. Keepers, strafcorners en spelhervatting.

6. Afsluiting met een praktijktraining en een gastcollege!

De data voor de andere avonden worden in overleg met jullie afgestemd. Voor de eerste avond is het handig om te weten hoeveel (aankomende) trainers en coaches/spelbegeleiders aanwezig zijn. Via de datumprikker in de MHC Vianen app (onder ‘club’ en ‘agenda’) of in de e-mail kan je je aanwezigheid opgeven! Graag ook aangeven voor welk team je komt.

Geïnteresseerde ouders/verzorgers en huidige (en aanstaande) teammanagers mogen zich ook aanmelden. Hoe meer mensen, des te beter voor de teams in het licht van het nieuwe Sport Technisch Kader van de vereniging. De cursus is gratis, maar als je er aan begint wordt wel verwacht dat je alle maximaal zes momenten aanwezig bent! We hopen op veel enthousiasme!

Koffie, thee en water zijn aanwezig. Tot maandag 6 september (starttijd: 19:30 uur) aanstaande!

Met vriendelijke groet,

Mede namens Tom van der Vlugt en Mitch Zenden

R.E.L. (Rosa’l) Sluisdom

Kandidaatsecretaris bestuur