Vrijwilligers gezocht! UPDATE

22-8-2021  |

Om het beoefenen van de hockeysport, de gemeenschapszin onder de leden en het gezelligheidsleven van de leden te bevorderen, zijn wij dringend op zoek naar vrijwilligers! Heb jij zin in een leuke en nieuwe uitdaging? Wil je jouw tijd zinvol besteden? Ben je ondernemend, creatief en werk je gestructureerd? Dan staat er voor jou zeker weten een (bestuurs)functie tussen!

Lijkt één van deze functies je wat, neem dan contact op met Mark en Rosa’l via [email protected].

Bestuurslid m/v/x (twee vacatures)

De huidige (kandidaat)bestuursleden werken aan een vernieuwd MHC Vianen. In samenwerking met enthousiaste leden en de KNHB zijn uit de strategiesessies vijf ambities vastgesteld: 1) huis op orde (incl. vrijwilligersbeleid), 2) duidelijke en regelmatige communicatie, 3) ledenbehoud en ledenwerving, 4) technisch beleid en 5) renovatie clubhuis.

Als bestuurslid werk je mee aan deze belangrijke, bestuurlijke vernieuwing. Elk bestuurslid heeft een aantal commissies onder zijn/haar/hun beheer. Het bestuur vergadert eenmaal per twee weken en de zittingsduur per bestuurslid is drie jaar. Join the board!

Indeler Scheidsrechters m/v/x

Voor de thuiswedstrijden van de elftallen dienen per wedstrijd twee scheidsrechters ingedeeld te worden.

De indeler is verantwoordelijk voor de indeling van de scheidsrechters voor het veldhockey en voor het zaalhockey.

De taak van de indeler is om voor elke thuiswedstrijd uit de poule van scheidsrechters een duo te selecteren, dit duo in LISA vast te leggen en naar de personen te communiceren.

Deze functie kost niet veel tijd: één keer per maand kunnen de scheidsrechters voor de volgende vier weken vastgelegd worden.

Indeler Bardienst m/v/x

Voor de thuiswedstrijden in het weekend dient de bar door twee (ouders van) leden bemenst te zijn.

De taak van de indeler is om per weekend uit de thuisspelende teams een aantal duo's te selecteren, deze duo’s in LISA vast te leggen en naar deze duo’s te communiceren.

Deze functie kost niet veel tijd: één keer per maand kunnen de bardiensten voor de volgende vier weken vastgelegd worden.

Trainers, Coaches en Teammanagers m/v/x

Trainer: als trainer geef je één of twee keer per week training aan spelers van een (jongste) jeugdteam. Je zorgt als trainer vooral dat de spelers plezier hebben! Hiernaast heeft een trainer ook andere taken: trainingsschema’s opstellen, structuur bieden door het maken van teamafspraken en samenwerken met de coaches en teammanagers van het team.

Coach: als coach ben je verantwoordelijk voor de wedstrijdvoorbereiding en het coachen tijdens wedstrijden. Je zorgt als coach vooral dat de spelers plezier hebben! Hiernaast heeft een coach ook andere taken: structuur bieden door het maken van teamafspraken en samenwerken met de trainers en teammanagers van het team.

Teammanager: als teammanager ben je verantwoordelijk voor de rij- en fruitschema’s bij uitwedstrijden en fruitschema’s bij thuiswedstrijden. De teammanager is ook de contactpersoon tussen het team (spelers, trainers en coaches) en de vereniging (bestuur en de onder het bestuur vallende commissies). Elk (jongste) jeugdteam heeft maximaal twee teammanagers.

Cursus voor trainers en coaches

Vanaf seizoen 2021-2022 wordt vanuit de vereniging voor de aanstaande én huidige trainers en coaches een cursus verzorgd. Gaaf! Deze cursus bestaat uit zes avonden en de eerste cursusavond is al op vrijdag 3 september 2021. Blokkeer deze avond alvast in je agenda! Meer informatie volgt uiteraard zo snel mogelijk.