Zaalhockey Dames 1 met lach en traan

10-2-2014  |

Trots en met een lach konden de dames van Vianen de laatste twee zaalhockeywedstrijden afsluiten. De tegenstanders waren respectievelijk de nummer 2 en nummer 1 van de poule, dus geduchte tegenstanders. De eerste wedstrijd tegen Dorsteti eindigde in een 3-3 gelijkspel. Het was een gelijkopgaande wedstrijd, waarbij Vianen steeds tegen een doelpunt achterstand aan keek. In de laatste minuten werd een strafcorner mooi ingeschoten, waardoor de eindstand gelijk toch getrokken werd. De tweede wedstrijd was tegen de sterk spelende koploper Loenen. Met een ontspannen team werd voorvarend gestart. De voorsprong 1-0 was een mooie tip-in van Lianne Stolk, op aangeven van Jeanine van Ooij. De gelijkmaker, een strafbal voor Loenen, resulteerde in de 1-1 stand. Toen Vianen een eigen strafbal miste, kon de verdiende kampioen Loenen uitlopen tot de uiteindelijke 1-4 eindstand. Vianen is hiermee op een mooie 4e plaats geëindigd.

Een traan was er voor het afscheid van aanvoerder en spelverdeelster Kelly Steenbeek, die voor haar maatschappelijke carrière naar het buitenland vertrekt.