Voorwoord van de voorzitter

30-8-2009  |

Vianen, 30 augustus 2009

Beste MHC-Vianen leden,

Het hockey seizoen is weer begonnen. Het startweekend met traditioneel de Algemene Ledenvergadering op vrijdag en het succesvolle  Paas Maas toernooi op zaterdag heeft weer plaatsgevonden. Een heerlijke zonnige dag maakte het extra aantrekkelijk om de hockeystick uit de kast te halen en met familie en vrienden weer eens een balletje te slaan als voorbereiding op de competitie, die de komende week van start gaat. Het startweekend werd afgesloten met een heerlijke BBQ waaraan 150 leden hebben deelgenomen en waarbij weer gezellig bij gekletst werd.

De algemene Ledenvergadering op vrijdag avond was een teleurstellende gebeurtenis voor het bestuur en onze club. Maar 8 leden vonden het belangrijk genoeg om serieus terug te blikken op het wel en wee van onze club over het vorige seizoen. Het zijn dan ook nog die leden die dagelijks bezig zijn om de club op allerlei manieren te ondersteunen en van veel zaken uitvoerig op de hoogte zijn. Als de opkomst voor de ALV wat minder is, kun je het als bestuur nog opvatten als een compliment dat je het blijkbaar goed doet. Maar deze geringe opkomst geeft het bestuur het gevoel dat geen mens het interesseert hoe het onze club gaat en in de toekomst moet gaan. Onbewust blokkeert de wegblijver de voortgang van de beslissingen die genomen moeten worden. De statuten schrijven een minimaal aantal aanwezige leden voor om beslissingen te kunnen nemen. Misschien is het een aanwijzing voor het bestuur om de communicatie te verbeteren. Daarom nu alvast de datum voor het volgende jaar:

VRIJDAG 27  AUGUSTUS 2010

Maar kijk zelf ook eens kritisch in de spiegel en vraag jezelf eens af of je betrokkenheid bij de club groot genoeg is. Is je antwoord nee, dan kun je je alsnog bij één van de bestuursleden melden om een taak op je te nemen. Er is nog werk genoeg waarvoor we vrijwilligers zoeken.

Het PaasMaas toernooi was weer een geweldig succes met dank aan Michiel Janssen, die de hele organisatie op zich heeft genomen. Maar liefst 14 landen-teams, jong en oud, streden om de 1e plaats. Zo’n toernooi is een gezellig en leuke start van het seizoen en houden we er in. Hele  hockey families waren van de partij. Volgend jaar wordt dit evenement natuurlijk vervolgd en wel op:

ZATERDAG 28 AUGUSTUS 2010

Ook hebben we de KAMPIOENEN van het vorige seizoen gehuldigd. Inmiddels is het een traditie geworden dat de kampioensteams een kampioensshirtje ontvangen. Dit keer hebben de meisjes team B en D het blauwe “Kampioentje” ontvangen. Laten de overige teams zich hierdoor inspireren zodat er nog meer teams kampioen worden.

De competitie staat weer voor de deur. Maar liefst 20 jeugd teams en 6 senioren teams staan te popelen om te beginnen. De T.C. heeft weer heel veel werk verzet om de teams goed in te delen, coaches en verdere begeleiding te regelen en het trainingsschema zo goed mogelijk naar ieders wensen in te vullen. Mijn complimenten aan de T.C.. Het belooft weer een goed en gezellig seizoen te worden.

Tot slot wil ik je er opmerkzaam op maken dat het clubhuis, dank zij vrijwilligers en de firma Bor, er weer super uitziet. Helemaal schoongemaakt aan de buitenkant en in de verf gezet. Nu is het aan ons om het clubhuis zo mooi te houden als het nu is. Zowel van binnen als van buiten.

Hans van Duyne, die 5 jaar lang verantwoordelijk is geweest als facilitaire commissie, heeft deze functie neergelegd. Tijdens de ALV van afgelopen vrijdag hebben wij hierbij uitvoerig stil gestaan en hem bedankt voor alle inspanningen, ook namens jou. Wij zijn hem heel veel dank verschuldigd voor de velen uren die hij druk is geweest om kleine en ook grote zaken die kapot waren of vernieuwd moesten worden, te vervangen. Het bestuur zoekt met spoed een opvolger voor Hans. Lijkt het jou iets om deze dankbare taak op je te nemen, bel ons en we geven je alle informatie over deze functie.

Rest mij ons allen een super hockey seizoen toe te wensen, met veel plezier en vooral sportiviteit.

Dominic Leijten

voorzitter

Desirée van Ooij, 9-9-2009 @ 13:33:17
Wat een leuk plaatje, weet je dat ook onze eigen leden op de voorpagina van hockey.nl staan. Zie profiel Jeanine van Ooij :)